Будьте самі і людиною й дитиною, щоб навчати дитину. 

6 правил для батьків

Інтернет сприяв швидкому стрибку у сфері інформатизації суспільства. Але разом із тим цей ресурс містить багато ризиків. Дізнайтесь про 6 правил, які допоможуть вам захистити свою дитину від небезпек в Інтернеті.

6 правил для батьків - розумних користувачів Інтернету:

1. Розмістіть комп'ютер у кімнаті, яку використовують усі члени родини.

Іноді діти тримають у секреті те, що вони користуються Інтернетом. Вони можуть не бажати того, аби їх батьки були у курсі їх дій в мережі. Важливо не реагувати досить емоційно, а зробити все можливе, аби зняти цю психологічну напругу.
Обговорювати можливі труднощі легше, коли комп'ютер знаходиться у спільній кімнаті. Крім того, ви можете використовувати Інтернет разом із дитиною. Таким чином, розмови про Інтернет та контроль за його використанням стануть повсякденною частиною вашого родинного життя.

2. Використовуйте будильник для обмеження часу, якій дитина проводить в Інтернеті.

Заздалегідь погодьте тривалість перебування в Інтернеті. Бажано визначити час перебування дітей в он-лайні. Час, проведений за комп'ютером, необхідно обмежити для того, аби не нанести шкоду стану здоров'я дитини. Ігрова комп'ютерна залежність стала великою проблемою у всьому світі. Обговоріть час перебування дитини в Інтернеті та домовтесь про використання будильника. Таким чином ви уникнете можливих конфліктних ситуацій.

3. Використовуйте технічні засоби захисту: функції батьківського контролю в операційній системі, антивірус та спам-фільтр. 

Для роботи за комп'ютером зовсім необов'язково знати всі його функціональні можливості. Запросіть спеціаліста, якій налаштує операційну систему вашого комп'ютера та покаже, як працювати із батьківським контролем. Краще один раз побачити, аніж багато разів почути. Не використовуйте у себе вдома комп'ютер, якій технічно є незахищененим. Також ви можете пройти он-лайн навчання та навчитись найбільш ефективно використовувати функції безпеки браузера та самостійно налаштовувати батьківський контроль. становіть Microsoft Security Essentials зараз, і ваш комп'ютер буде захищеним у реальному часі від вірусів, програм-шпигунів та інших зловмисних програм.

4. Створіть «Сімейні інтернет-правила», що містять правила онлайн-безпеки для дітей. 

Діти навчаються шляхом експериментування. Якщо ви зацікавлені у тому, аби ваша дитина навчалась не на своїх власних помилках - якомога частіше обговорюйте теми, пов'язані із Інтернетом. Ви можете розказати, наприклад, про достовірність інформації, розташованої в мережі. Так ви невимушено створите свої «родинні правила» Інтернет-безпеки. Традиції, норми та правила, які закріпились у родині - довговічні.

5. Проводьте більше часу із дитиною. Всіляко заохочуйте обговорення тем, пов'язаних з Інтернетом.

В житті кожного трапляються помилки. Немає потреби сприймати помилки дітей як життєву проблему. Будуйте довірливі стосунки задля того, аби бути впевненими, що у будь-якій ситуації дитина звернеться за допомогою саме до вас. Щоб не сталось, ваша дитина повинна бути впевненою, що у будь якій ситуації вона може розраховувати на вашу підтримку та прийняття. Гарний рецепт побудови довірливих відносин - щоденне спілкування та спільне проведення вільного часу. В невимушеній ситуації набагато легше обговорювати «складні» питання.

6. Навчайте дітей критично ставитися до інформації в Інтернеті і не повідомляти конфіденційні дані он-лайн. 

Повідомте дитині, що практично кожен може створити свій сайт, і при цьому ніхто не може проконтролювати достовірність інформації, розташованої на такому сайті. Навчіть дитину використовувати інформацію із різних перевірених джерел.

ЗВЕРНЕННЯ ДО БАТЬКІВ

З початку року на території Новоселицького району виникло 25 пожеж. Найчастіше до пожеж призводить людська необережність. Пожежі завдають значних матеріальних збитків краянам, проте найстрашніше, що внаслідок пожеж гинуть люди. Вже з початку року на Буковині загинуло 9 людей, з них 1 дитина.

За статистикою, основною причиною виникнення пожеж, на яких гинуть діти, є саме дитячі пустощі з вогнем. Біда також приходить тоді, коли діти залишаються наодинці і поруч немає дорослих. Іноді достатньо декількох хвилин, щоб сталося лихо. Залишені без нагляду запальничка чи сірники поруч із легкозаймистими речами можуть призвести до трагедії.

Шановні батьки!

Нагадайте малечі наступні правила безпеки:

- Не слід намагатися загасити полум'я самостійно;

- Потрібно зателефонувати за номером «101» та покликати на допомогу дорослих;

- Не можна ховатися від пожежі у шафі, під ліжком та інших темних місцях;

- Не слід гасити електроприлади водою.

- Не можна користуватися під час пожежі ліфтом.

- Потрібно намочити тканину водою та дихати крізь неї і швидко залишити приміщення.

- Якщо вийти з приміщення немає можливості, то слід вийти на балкон та кликати на допомогу.

Пам'ятайте, що наші діти - найцінніше, що є в нашому житті і їх життя та здоров'я залежить тільки від нас!




ЗНО. Що воно таке?

Зовнішнє незалежне оцінювання (ЗНО, Зовнішнє тестування, ЗТ) - іспити спрямовані на визначення рівня якості знань учнів 11 класів наприкінці навчання у загальноосвітніх навчальних закладах та при їхньому вступі до ВНЗ.

Мета зовнішнього незалежного оцінювання: підвищення рівня освіти населення України та забезпечення реалізації конституційних прав громадян на рівний доступ до якісної освіти, здійснення контролю за дотриманням Державного стандарту базової і повної середньої освіти й аналізу стану системи освіти, прогнозування її розвитку.

Результати зовнішнього незалежного оцінювання зараховуються як результати державної підсумкової атестації з 3 предметів:

- з української мови та літератури,

- історії або математики - на вибір учня,

- французької мови, англійської мови, біології, географії, фізики або хімії - на вибір учня.

Як формувати в дитини потрібну звичку.

Ви ніколи не замислювались над тим, чому одні порядки встановлюються надовго, а інші залишаються безуспішними? Уявімо, що ви виховали в дітей позитивну звичку вчасно лягати спати, але при цьому вранці докладаєте величезних зусиль, щоби підняти їх з ліжка й відправити до школи без запізнення, потерпаючи від обурень і невдоволень, висловлених ними.Чому так відбувається? Хіба б не було чудово, якби ми могли просто з'ясувати секрет формування постійних звичок?.. Виявляється, є один дієвий метод! Він ґрунтується на дивовижному дослідженні в галузі нейронаук і пропонує нам план вироблення будь-якої потрібної нам звички.Програма формування звичкиНа думку фахівців, процес формування звички має форму замкнутої петлі, і, для того щоби створити будь-яку нову звичку, нам просто треба забезпечити наявність усіх її елементів.Складові петлі звички:Умовний сигнал.
Послідовність дій (шаблон).
Нагорода (користь).
Потяг (рушійна сила).

№ 1. Умовний сигналСигнал - це пусковий механізм, який дає мозку команду перевірити, чи є встановлена процедура (послідовність дій) для подібної ситуації, і якщо вона є, то в цьому випадку мозок ініціює її запуск.У деяких випадках пусковий сигнал для повторюваних завдань уже присутній. Так, наприклад, уранці, коли дзвонить будильник або ви піднімаєте дитину з ліжка, для неї це сигнал про необхідність братися за виконання ранкових процедур.В інших випадках нам, можливо, треба буде спеціально створити такий сигнал - наприклад, коли дитина закінчує вечеряти, це може бути для неї умовним сигналом, що треба братися за домашню роботу.Надзвичайно важливо зробити так, щоб сигнал був дуже конкретною подією і всі зацікавлені особи знали про те, що він відбувається.

№ 2. Послідовність дій (шаблон)Послідовність дій формується згідно із сигналом для досягнення мети. Розглянемо приклад ранкових зборів дітей до школи. Що відбувається у проміжку між пробудженням і виходом з дому?Ось кілька порад, які допоможуть створити ефективну послідовність дій:Дії повинні бути простими. Для ранкового порядку дій доречними будуть такі прості процедури, як пробудження → приведення себе в порядок → сніданок → одягання → одягання шкільного рюкзака → вихід. Це означає, що всі інші дії, не описані в цій схемі, повинні відбуватись раніше, завчасно. Наприклад, треба виконати домашнє завдання та скласти зошити в рюкзак напередодні ввечері. Якщо дитина любить довго вибирати одяг, вона теж повинна визначитися зі своїм вбранням увечері, й так далі.
Установіть чіткі правила. Наприклад, «Якщо ми приготувались до виходу з дому раніше встановленого часу, то можемо трохи пограти» (інакше кажучи, ми не можемо грати, доки не підготуємось до виходу).
Дотримуйтеся власних правил - постійність має найважливіше значення. Точна послідовність дій, яку ми встановлюємо, і правила, які ми вибираємо для того, щоб дотримуватись установленого порядку дій, не настільки важливі, як постійне дотримання цих правил. Постійність має величезне значення при встановленні порядку дій. Тому дотримуйтесь установленого порядку, навіть якщо це не дуже зручно для вас, принаймні, перші кілька разів. Відносно вищевикладеного прикладу ранкової послідовності дій це означає, що сніданок повинен бути готовий до того моменту, коли діти приведуть себе в порядок, навіть якщо для цього вам доведеться прокинутися трохи раніше. Зверніть увагу, що ми б могли так само легко встановити правило, що свідчить: «Після гігієнічних процедур діти кілька хвилин грають, поки мама/тато готує сніданок». Важливо знайти баланс між зручністю й доцільністю, що прийнятні для сім'ї, а потім дотримуватися правил.
Закладайте деякий запас часу у вашу затверджену послідовність дій. Батьки знають, що не все й не завжди йде за розкладом. Іноді необхідно витерти розлите молоко, знайти безслідно зниклу шкарпетку, поміняти пакет для змінного взуття, бо у старому порвалась ручка, підкрутити кришечку пляшки з водою, яка почала протікати... Практично все, що може піти не так, у той чи інший момент неодмінно трапляється. Необхідно закласти деякий запас часу на непередбачені ситуації.
Додайте трохи задоволення в послідовності дій. Веселі заняття набагато ефективніше, ніж муштра. Якщо ми хочемо домогтись результатів, нам треба зробити так, щоб усі отримували задоволення від повсякденних занять. Ось так просто.


№ 3. Нагорода (користь)Нагорода - це те, що примушує наш мозок визначити, чи варто відкладати в пам'яті ту чи іншу послідовність дій.Більшість людей вважають, що користь (нагорода) є ключовим елементом будь-якої звички, і повністю зосереджуються на ній. Але багато фахівців рахують, що нагорода - це найменш важливий елемент петлі звички!Не зрозумійте це неправильно, нагорода - це необхідна складова формування звички. Але як тільки звичка виробиться, ми легко можемо видалити нагороду, і звичка залишиться. Тому немає необхідності робити акцент на ретельному виборі правильної нагороди.На даний момент виберіть будь-яку нагороду, яка, на вашу думку, прийнятна для вашої родини. Набір іграшкових солдатиків, поїздка в зоопарк, похід у парк - усе, що ви можете запропонувати, - буде доречним. Однак майте на увазі, що все, що ми робимо як батьки, повинно ґрунтуватись на довірі. Тому, безумовно, коли ми обіцяємо винагороду, то повинні дати її, незважаючи ні на що.№ 4. ПотягЦе насправді найбільш важлива частина петлі звички. Потяг - це те, що примушує нас повторювати шаблон дій знову і знову, доки він настільки міцно не закріпиться в ланцюжках пам'яті нашого мозку, що ми будемо продовжувати виконувати певну послідовність дій, навіть якщо через якийсь час нагороди більше не буде.У нашому випадку потяг буває двох видів:Штучний потяг - створюється за допомогою вибраної нами винагороди.
Природний потяг, який створює для нас мати-природа!
Штучний потяг - це відчутне задоволення від отримання нагороди. З іншого боку, природний потяг нематеріальний, але в цілому він приносить більш глибоке задоволення. У ньому також є два рівні: перший рівень - це прагнення дитини до отримання любові та схвалення батьків. На наступному рівні стоїть вроджена, внутрішня радість, яку отримує кожна людина, коли діє правильно із правильних причин.Наша мета почати з найлегшого - штучного потягу, а потім поступово допомагати дітям ставати все більш і більш внутрішньо мотивованими.Підбиття підсумківОтже, ось основні етапи нашого хитрого плану:Виберіть сигнал, послідовність дій і нагороду.
Протягом перших кількох днів м'яко керуйте своїми дітьми при виконанні встановленої послідовності дій.
Спочатку від дітей слід очікувати деякого природного опору, і все може піти не так, як вам хотілось. У будь-якому випадку, зберігайте спокій. Нагадуйте собі про те, що зусилля тимчасові, - як тільки ви встановите послідовність дій (певний шаблон), вам не доведеться напружуватись так сильно.
Чекайте моменту, коли дитина зробить усе правильно, і потім висловіть їй свою радість і гордість за неї. Не обов'язково проявляти своє захоплення бурхливо або надмірно. Просто дайте дитині зрозуміти, що ви сприймаєте її зусилля позитивно, посміхніться, обійміть, поплескайте її по спині тощо. Як приклад, повертаючись до нашого ранкового сценарію, описаного вище, коли вам вдасться підготувати дитину до виходу з дому без будь-яких проблем, ви можете сказати: «Ти сьогодні так швидко поснідав! Дивись, завдяки твоїм зусиллям ми виходимо з дому вчасно й можемо набагато спокійніше їхати до школи. Давай у дорозі послухаємо нашу улюблену музику!».
Потім нагадуйте дитині про її маленькі перемоги при найпершій можливості, особливо коли вона зазнає невдачі в чому-небудь іншому. Наприклад, якщо під час вечері дитина більше розмазує їжу по тарілці, ніж їсть її, утримайтесь від спокуси зробити їй зауваження. Замість цього посміхніться та скажіть: «Знаєш, тато, Сашко сьогодні вранці так швидко поснідав! Ми всю дорогу святкували його успіх, співаючи наші улюблені пісеньки. Синку, хочеш розповісти про це татусю?». А потім м'яко нагадайте йому про необхідність доїсти їжу за допомогою невербальних сигналів. Улаштуйтеся зручніше й насолоджуйтесь вечерею, спостерігаючи, як дитина із задоволенням розповідає тату історію свого ранкового подвигу зі сніданком. У такому стані вона, швидше за все, так само швидко закінчить свою вечерю, як і сніданок, тому що нагадування про першу маленьку перемогу підсвідомо мотивує дитину на досягнення наступної. (Якщо це не відбувається відразу, будьте терплячими, це неодмінно станеться.)
Додавайте одну маленьку перемогу до іншої. Коли дитина вечеряє, зробіть здивований вираз обличчя та скажіть: «Ось так, ти знову зробив це, ти майже впорався з вечерею! Залишилося всього чотири шматочки». Повторіть це наступного ранку, допомагаючи дитині впоратися з повсякденними діями, й так далі.
Навіть дивно, наскільки добре це працює. Ви просто не зможете оцінити ефективність цього плану, доки самі не спробуєте!Перша перемога - це найважча частина, але як тільки ви впораєтеся із цим завданням, справи підуть чудово. Коли ви дасте успішний імпульс, то зможете настільки вдало та спокійно формувати будь-який шаблон, будь-яку послідовність дій, що це перевершить усі ваші очікування!ВисновокТаким чином, якщо ми хочемо допомогти дітям досягти успіху у формуванні звичок, то повинні переконатись у тому, що:Ми вибрали чіткий сигнал, простий шаблон і нагороду, якої хочуть діти.
Ми докладаємо всіх зусиль, щоб допомогти дітям упоратися зі встановленою послідовністю дій перші кілька разів.
Коли діти домагаються успіху, ми даємо їм нагороду, якої вони очікують, плюс додаткову винагороду у вигляді позитивного підкріплення.
Із плином певного періоду часу матеріальна винагорода втрачає свою привабливість. Ми її поступово скасовуємо, але при цьому стежимо за сигналами, які подають нам діти з цього приводу. Ми, як і раніше, пропонуємо свою похвалу, підтримку й позитивне підкріплення.
Через більш тривалий проміжок часу, коли діти починають ставати все більш і більш внутрішньо мотивованими, ми самоусуваємося із процесу й дозволяємо їм створювати свої власні шаблони, які відповідають потребам усієї родини.
Ми не встигаємо озирнутись, як життя перетворюється на прекрасну подорож, якою воно й повинно бути!
Це схоже на вибір рослини, яку ви хочете посадити на городі. Ви можете посадити кілька однорічних ранніх сортів і отримати швидкий урожай, але при цьому вам доведеться садити їх щороку. Або можна докласти трохи додаткових зусиль і посадити фруктовий сад. Ви будете довше чекати першого врожаю, але зможете отримувати плоди своєї праці з року в рік протягом десятиліть!

Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати