«НОВА ШКОЛА – НОВІ СТАНДАРТИ»

Нова школа-нові стандарти!

ПРО СТАНДАРТ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ

ПРИНЦИПИ СТАНДАРТУПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ

Проект Стандарту початкової освіти ґрунтується на таких принципах:

1. Презумпція талановитості дитини.

Забезпечення рівного доступу до освіти, заборона будь-яких форм дискримінації. Не допускатиметься відокремлення дітей на підставі попереднього відбору на індивідуальному, груповому та інституційному рівнях.

2. Цінність дитинства.

Відповідність освітніх вимог віковим особливостям дитини, визнання прав дитини на навчання через діяльність, зокрема гру.

3. Радість пізнання.

Організація пізнавального процесу, яка приноситиме радість дитині, обмеження обсягу домашніх завдань для збільшення часу на рухову активність і творчість дитини. Широке використання в освітньому процесі дослідницької та проектної діяльності.

4. Розвиток особистості.

Замість «навченої безпорадності» - плекання самостійності та незалежного мислення. Підтримка з боку вчителя / вчительки розвиватиме у дітей самоповагу та впевненість у собі.

5. Здоров'я.

Формування здорового способу життя і створення умов для фізичного й психоемоційного розвитку, що надзвичайно важливо для дітей молодшого шкільного віку.

6. Безпека.

Створення атмосфери довіри і взаємоповаги. Перетворення школи на безпечне місце, де немає насильства і цькування.

Проект Стандарту початкової освіти передбачає поділ на 2 цикли, які враховують особливості фізичного, психічного і розумового розвитку дітей:


ПРОФЕСІЙНИЙ СТАНДАРТ «ВЧИТЕЛЬ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ»

Професійний стандарт визначає необхідні компетентності, знання та вміння вчителів початкових класів. Загалом у цьому документі виділено вісім основних функцій, які має здійснювати вчитель початкових класів:

  • планування і здійснення освітнього процесу;
  • забезпечення і підтримка навчання, виховання і розвитку учнів в освітньому середовищі та родині;
  • створення освітнього середовища;
  • рефлексія та професійний саморозвиток;
  • проведення педагогічних досліджень;
  • надання методичної допомоги колегам з питань навчання, розвитку, виховання й соціалізації учнів початкових класів закладу загальної середньої освіти;
  • узагальнення власного педагогічного досвіду та його презентація педагогічній спільноті;
  • оцінювання результатів роботи вчителів початкових класів закладу загальної середньої освіти.

Для кожної функції конкретизовано професійні компетентності, знання,

вміння та навички, якими має володіти педагог.

Цей стандарт підготували відповідно до нової «Методики розроблення професійних стандартів», яку Міністерство соціальної політики України затвердило Наказом № 74 від 22.01.2018.

Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати